Чт, 02.05.2024, 02:44
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Випадкове фото
Форма входу
Пошук
Корисні посилання



Головна » 2017 » Березень » 24 » рішення 16-10
13:01
рішення 16-10
МАРКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
МАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
16 СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ

РІШЕННЯ

23 березня 2017 року № 16- 10 /2017
смт. Марківка

Про затвердження Положення про взяття
на облік та передачу в комунальну власність
безхазяйного майна та відумерлої спадщини
по Марівській селищній раді

Відповідно статей 335, 1277 Цивільного кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою врегулювання питання щодо обліку та передачі в комунальну власність Марківської селищної ради рухомих та нерухомих безхазяйних речей, відумерлої спадщини, керуючись ст.ст. 60, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Марківська селищна рада

в и р і ш и л а:

1. Затвердити Положення про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини по Марківській селищній раді (додається).
2. Проект рішення розмістити на сайті Марківської селищної ради.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань благоустрою, комунальної власності та торгівлі.

Марківський
селищний голова І.А. Дзюба

Додаток 1 до рішення
16 сесії 7 скликання
Марківської селищної ради
від 23.03.2017 року №10

ПОЛОЖЕННЯ
про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини по Марківській селищній раді

1.Загальні визначення
1.1. Положення про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини по Марківській селищній раді (далі по тексту Положення) розроблене відповідно до Цивільного кодексу України, законів України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень», «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою врегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік, збереження та використання рухомого та нерухомого майна, яке є безхазяйним або відумерлою спадщиною.
1.2. Для цілей цього Положення застосовуються наступні визначення:
Безхазяйне майно – це майно, яке не має власника або власник якого невідомий;
Відумерла спадщина – майно, власник якого помер, а спадкоємці за заповітом і за законом відсутні, усунуті від права спадкування або не прийняли спадщину чи відмовилися від її прийняття. Майно, яке фактично прийняте спадкоємцями, але право власності на яке не оформлене, відумерлою спадщиною не визнається;
Уповноважений орган – виконавчий комітет селищної ради, якому надаються повноваження згідно із цим Положенням;
Нерухоме майно – будинки, гаражі, інші будівлі та споруди, переміщення яких є неможливим без знецінення і зміни їх призначення, та земельні ділянки;
Рухоме майно – матеріальні об’єкти, які можуть бути переміщеними без заподіяння їм шкоди.
До рухомого майна належить майно у матеріальній формі, яке не є нерухомістю (стаціонарні малі архітектурні форми, спеціальні конструкції зовнішньої реклами, тощо);
Фізичні особи – підприємці, з якими укладено договір зберігання безхазяйного майна;
Руйнування – повне знищення об'єкта що унеможливлює його подальшу експлуатацію
1.2. Органом, уповноваженим здійснювати виявлення, ведення обліку, оцінку, а також готувати проекти рішень щодо прийняття в комунальну власність безхазяйного майна, виявленого на території Марківської селищної ради, є виконавчий комітет Марківської селищної ради (надалі – Уповноважена особа).
2.Виявлення безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини
2.1. Підприємства, установи, організації, громадяни та посадові особи органів місцевого самоврядування, яким стало відомо про нерухоме майно, що не має власника або власник якого невідомий чи яке ніким не успадковане повідомляють про таке майно уповноважений орган та направляють дані про такі об’єкти із зазначенням адреси (місцезнаходження), прізвища, імені, по батькові власника, його дати народження та смерті (якщо такі відомості відомі), інших суттєвих обставин.
2.2. Після одержання повідомлення про наявність безхазяйного майна чи відумерлої спадщини уповноважений орган направляє запити щодо наявності реєстрації права власності (оренди) на об’єкт та технічної документації в бюро технічної інвентаризації, та суб’єктів реєстрації нерухомості. Розміщує оголошення в друкованих засобах масової інформації осіб, які вважають себе власниками або заявляють інші права на об’єкти нерухомості.
. 3. Облік безхазяйного нерухомого майна
. 3.1. Після спливу 30 – денного терміну з моменту публікації цього оголошення, у разі неявки осіб, які вважають себе власниками або заявляють інші права на об’єкти нерухомості, об’єкт буде поставлений на облік в органі, що здійснює державну реєстрацію на нерухоме майно та їх обтяжень в якості безхазяйного майна.
Уповноважений орган розміщує оголошення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна у засобах масової інформації, де оприлюднюються відомі дані про об’єкт (газеті, сайті та міське радіо).
3.2. Зняття з обліку безхазяйного майна за зверненням його власника можливе при наявності письмового висновку виконавчого комітету міської ради.
3.3. Якщо у складі безхазяйного майна є майно, яке потребує утримання, догляду, вчинення інших фактичних чи юридичних дій для підтримання його в належному стані, виконавчий комітет селищної ради укладає договір на зберігання з визначеною особою.
3.4. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйного майна уповноважений орган протягом 10 днів готує заяву до суду про передачу майна у комунальну власність Марківської селищної ради.
4. Облік відумерлої спадщини
4.1. Об’єкти відумерлої спадщини беруться на облік уповноваженим органом після надходження інформації про відсутність спадкоємців, які постійно проживали разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини. Підтвердженням цього може бути довідка, акт опитування мешканців суміжних квартир (домоволодінь), тощо, складені виконкомом міської ради. Якщо буде встановлено, що квартирою (будинком) заволоділи особи без належних правових підстав, така інформація з підтверджуючими документами негайно надається уповноваженому органу.
4.2. Якщо житлові будинки, квартири (або їх частки) утримуються безгосподарно, а їх власники відсутні понад три роки за місцем постійного проживання та відомості про місцеперебування таких осіб відсутні, уповноважені органи можуть ініціювати визнання фізичних осіб у судовому порядку померлими.
4.3. Уповноважений орган самостійно після спливу строку для прийняття спадщини робить запити до компетентних установ з метою виявлення спадкоємців чи підтвердження їх відсутності:
– до відділу реєстрації актів цивільного стану
– до суб’єктів реєстрації нерухомості щодо підтвердження факту смерті;
– до суб’єктів реєстрації нерухомості щодо державної реєстрації прав власності на нерухомий об’єкт;
- до інших установ у разі потреби.
4.4. Якщо після спливу одного року з часу відкриття спадщини спадкоємці не будуть виявлені, уповноважений орган здійснює правовий аналіз зібраних документів та готує заяву до суду про визнання спадщини відумерлою та передачу майна у комунальну власність Марківської селищної ради або про припинення права власності на майно, яке фактично зруйноване.
5. Використання безхазяйного нерухомого майна та об’єктів відумерлої спадщини під час їх перебування на обліку
5.1. Якщо у складі спадщини є майно, яке потребує утримання або догляду, вчинення інших фактичних чи юридичних дій для підтримання його в належному стані, відповідно до вимог статті 1285 Цивільного Кодексу України, нотаріус за поданням міської ради у разі відсутності спадкоємців або виконавця заповіту може укласти договір на управління спадщиною з іншою особою. Особа, що управлятиме спадщиною, має право на вчинення необхідних дій, спрямованих на збереження спадщини до з'явлення спадкоємців або до прийняття спадщини. При передачі майна в управління право власності на нього не переходить.
5.2. Витрати, пов'язані з утриманням майна, несе зберігач. У випадках, коли до закінчення встановленого законом річного терміну з дня постановки майна на облік, з'явиться його власник, майно повертається власникові після відшкодування ним витрат, пов'язаних з виявленням, оцінкою і зберіганням цього майна. Повернення майна власникові провадиться після проведення Уповноваженим органом відповідної перевірки та підтвердження права власності заявника на це майно.
5.3. У разі, якщо безхазяйним нерухомим майном є інженерні мережі (водо-, електро-, теплопостачання, водовідведення і таке інше), вони можуть бути передані на зберігання експлуатуючим організаціям. Для покриття витрат, пов'язаних із зберіганням речі, Уповноважений орган може передати безхазяйну нерухому річ на зберігання з правом користування нею. Для забезпечення безпечної життєдіяльності та попередження нещасних випадків при використанні інженерних мереж споживачами, експлуатуюча організація здійснює роботи з технічного обслуговування за рахунок власних коштів.
5.4. Після прийняття відповідних рішень про тимчасове використання нежитлових приміщень нерухомого безхазяйного майна, нежитлових приміщень відумерлої спадщини, майна відумерлої спадщини (житловий фонд) укладається договір користування майном з обов'язковою умовою оформити договори на утримання прибудинкової території та на оплату комунальних послуг протягом усього строку договору та припинення його дії після встановлення власника майна.
5.5. Відповідальність за належне утримання та збереження майна покладається на осіб, яким це майно передається у користування.
5.6. Поліпшення об’єкта, переданого у користування під час знаходження його на обліку, територіальною громадою не відшкодовуються.
6. Порядок реєстрації права комунальної власності
6.1. Після отримання рішення суду про передачу безхазяйного нерухомого майна чи відумерлої спадщини до комунальної власності виконком селищної ради подає його для державної реєстрації права комунальної власності Марківської селищної ради до суб’єктів реєстрації нерухомості.
6.2. Витрати на державну реєстрацію права комунальної власності, оплату послуг стосовно взяття на облік, проведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна здійснюються за рахунок коштів селищного бюджету.
7. Порядок обліку рухомого безхазяйного майна
7.1. Інформація про рухоме майно (стаціонарні малі архітектурні форми, спеціальні конструкції зовнішньої реклами), від якого відмовився власник або власник якого невідомий, збирається селищною радою.
7.2. Уповноважений орган веде облік, розміщує оголошення про знайдене безхазяйне майно у друкованих засобах масової інформації Марківського району та вживає заходи щодо встановлення власника майна. Рухоме майно переходить у власність Маріквської селищної ради:
– якщо власник рухомого майна відмовиться від нього;
– якщо протягом шести місяців з дня опублікування оголошення власник не заявить про своє право на майно;
– якщо протягом шести місяців з дня опублікування оголошення власник майна не буде знайдений.
7.3. Підставою набуття права комунальної власності на безхазяйне рухоме майно є рішення Марківської селищної ради.
8. Порядок використання майна, переданого до комунальної власності
8.1.Марківська селищна рада відповідно до чинного законодавства здійснює правомочності щодо володіння, користування і розпорядження майном:
– з моменту державної реєстрації права комунальної власності на об’єкти нерухомого майна;
– з моменту прийняття рішення селищної ради про прийняття до комунальної власності об’єктів рухомого майна.
8.2. Після реєстрації права комунальної власності на об’єкти нерухомого майна виконком селищної ради повідомляє особу, з якою укладено договір про збереження чи користування об’єктом, який було обліковано як безхазяйний або відумерла спадщина, про розірвання договору.
8.3. Якщо згідно рішення суду, відповідно до статті 362 Цивільного Кодексу України, в комунальну власність Марківської селищної ради передано частину житлового будинку, виконавчий комітет може розглянути питання щодо можливості її викупу власниками суміжних частин цього будинку за їх бажанням, ціна визначається незалежною експертною оцінкою
8.4. Спори щодо передачі безхазяйних об’єктів та відумерлої спадщини до комунальної власності та відчуження цих об’єктів вирішуються згідно із вимогами чинного законодавства.

Марківський
селищний голова І.А. Дзюба
Переглядів: 398 | Додав: mar_possovet | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]